سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد، هفت‌تیر تا میدان آزادی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس
سرخط خبرها

هوای مشهد آلوده شد (۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۵۷۸۷۹
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
هوای مشهد آلوده شد (۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲)
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با افزایش حجم آلاینده‌ها، کیفیت هوای کلانشهر مشهد در بیستمین روز فروردین سال ۱۴۰۲ در وضعیت هشدار آلودگی برای تنفس شهروندان قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اله‌پور روز یکشنبه افزود: اگرچه میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته، با عدد ۹۸ نشانگر هوای سالم است که در صورت عبور از عدد ۱۰۰ وارد وضعیت هشدار آلودگی می‌شود، اما شاخص کنونی هوای این کلانشهر (در یک تا ۲ ساعت گذشته) با عدد ۱۱۱ از ناسالم بودن هوا و ورود به مرحله آلودگی حکایت دارد.

وی با بیان این که کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، سمزقند، شهید مفتح، امامیه، پایانه امام رضا (ع)، چمن، شهید آوینی، شهر، رسالت و الهیه در شرایط آلوده و وضعیت هشدار قرار دارد ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در سایر ۱۳ ایستگاه دارای سنجش هوا در کلانشهر مشهد در شرایط سالم برای تنفس شهروندان قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در روز‌های دارای هوای سالم و پاک به شهروندان توصیه می‌شود پیاده روی را با هدف حفظ سلامتشان ترک نکنند، اما در روز‌های دارای هوای آلوده از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

اله‌پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی همچنان با کاهش رفت و آمد‌های غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی نیز نشانگر وضعیت اضطراری و بالاتر از عدد ۳۰۰ هم نمایانگر وضعیت بحرانی آلودگی هواست.

افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در شرایط عادی و معمولی، روزانه در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->